01.01.08

CMS Çiğli'de İkinci Fabrikayı Açtı. Yıllık Üretim Kapasitesini 4.5 Milyon Adete Çıkardı.

CMS Çiğli fabrikaTürkiye'nin ilk, dünyanın ise önde gelen hafif metal jant üreticilerinden biri olan CMS, İzmir Pınarbaşı'nda faaliyet gösteren fabrikasına ek olarak Çiğli'de yeni bir fabrikayı daha hizmete açtı. 600'den fazla kişiye yeni iş imkânı sağlayan Çiğli'deki yeni fabrikanın devreye girmesiyle yıllık üretim kapasitesini ikiye katlayarak yılda 4.5 milyon âdetlik jant üretimi hedefleyen CMS, toplam üretiminin % 90’unu ihraç ederek 2007 sonunda 280 milyon Amerikan Doları’nın üstünde ciro hedefliyor!
 

1956 yılında 21 bin lira sermaye ile temelleri atılan ve 1985 yılında alüminyum alaşımlı jant üretimine başlayarak günümüzde "Hafif Metal Jant" sektörünün küresel anlamda en önemli üreticilerinden biri olan CMS, Çiğli'deki yeni üretim merkezini resmen hayata geçirdi. Son 2 yılda 50 milyon Euro’nun üzerinde yurt içi kapasite artırımına yönelik yatırım yapan CMS’nin İzmir’deki ikinci fabrikası, yıllık 2 milyon 200 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olmasıyla dikkat çekiyor. 616 kişiye yeni iş imkânı sağlayan ve 30 bin 800 metrekarelik kapalı alan üzerinde kurulu Çiğli’deki yeni üretim merkezi, Türk otomotiv yan sanayinin en büyük ilk 10 üreticisi arasında yer alan CMS’nin özellikle ihracat gücünü daha da arttıracak.
 

2007'de 4 Milyon Adet Jant Satacağız, Avrupa'nın 4. Büyük Alüminyum Jant Üreticisiyiz!

CMS’nin ikinci üretim merkezinin açılışıyla ilgili olarak görüşlerini açıklayan CMS Yönetim Kurulu Başkanı Berat Ösen, "Her yıl reel olarak satışlarını ve üretimini arttıran CMS, sadece Türkiye’nin en büyük alüminyum jant üreticisi ve ihracatçısı olmakla kalmayıp aynı zamanda Avrupa’da alanında ilk 5 üretici arasında yer almaktadır. CMS’nin 1985 yılından beri faaliyet gösteren Pınarbaşı Fabrikası’na ek olarak kurduğumuz Çiğli Fabrikası, üretim ve ihracat gücümüzü ikiye katlayacağız. Çiğli Fabrikası’yla birlikte yıllık üretim kapasitemiz 4.5 milyon adete ulaştı ve artık kapasite kullanımı anlamında Avrupa’nın en büyük 4. alüminyum jant üreticisi olduk. 2005 yılındaki 2 milyon 900 bin adetlik jant satışı, 2006 yılında ise 3 milyon 600 bin adet jant satışı gerçekleştirdik. 2007 sonunda ise 4 milyon adet jant satışı ve bununla birlikte 280 milyon Amerikan Doları ciro hedefliyoruz" diye konuştu.

Toplam üretimlerinin % 90’nını ihraç ettiklerine dikkat çeken Berat Ösen, "Küresel anlamda daha büyük bir oyuncu haline gelebilmemiz için üretim kapasitemizi daha modern teknolojilerle üretim yapacak biçimde arttırmamız gerekiyordu. Otomotiv endüstrisinin kalbinin attığı Almanya, Fransa ve İtalya, aynı zamanda CMS’nin en fazla jant ihraç ettiği 3 önemli pazardır. CMS olarak Toyota, VW AG (Audi, Bentley, SEAT ve Volkswagen), PSA Grubu (Peugeot-Citroen), Fiat Grubu ( Alfa Romeo, Fiat ve Lancia), Renault ve Honda İngiltere için ihracat odaklı üretim gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de ise yine üretim yapan Toyota, Renault, Fiat ve Honda’ya jant veriyoruz. Bu önemli markaların tümünün taleplerine en uygun biçimde karşılık verebilmek için ikinci fabrikamızı da açtık 2007 sonu itibariyle 141 milyon Euro'luk ihracat hedefliyoruz" dedi.
 

Dünyada 7 Milyondan Fazla Araçta CMS Jantı Var!

Bugün geldikleri konumunun asla tesadüfî başarılara dayanmadığının altını çizen Berat Ösen, küçük bir atölyeden bugün iki modern, yüksek kapasiteli fabrikaya sahip ve aynı zamanda ülke ekonomisine katkı sağlayan ihracatçı bir uluslararası marka olabilmek için dünyada gelişmeleri sürekli izleyen, yeniliklere açık, başarı ve planlama odaklı bir kurumsal yönetim anlayışına sahip olmalarının büyük payı olduğunu vurguladı.  Bugün dünya çapında 7 milyondan fazla araçta CMS markalı jantların kullanıldığının da açıklayan Berat Ösen,  "CMS adı Avrupa’da kalite ve sorunsuzlukla anılan bir marka haline geldi. Yeni bir iş için yabancıların kapısını çaldığımızda "CMS" dediğimizde kapıların saygıyla ardına kadar açılması kendi markamızın günümüzde geldiği başarı noktasını en iyi biçimde vurgulamaktadır" dedi.


Otomotiv Yan Sanayinde Artık Kalite Ön Planda!

CMS Yönetim Kurulu Başkanı Berat Ösen, otomotiv yan sanayi ile ilgili olarak ise "Otomotiv yan sanayisinin gelişiminde maliyet, kalite, lojistik, performans ve büyüme potansiyeli etkin dinamikler oldu. Belli ölçeğe gelemeyen firmalar yok oldu veya sektör yenilikçi olmayı başaran liderleri tarafından ele geçirildi. Kalite artık başlıca unsur haline geldi. Biz de kalitemizle ön plana çıkıyoruz ve bu anlamda küresel başarılara da imzamızı atıyoruz. Örneğin Toyota’nın her yıl kendi tedarikçileri arasında düzenlediği "Regional Contribution Award" yani "Bölgesel Katkı Ödülü”ne layık görülen CMS, Japon üreticinin 400’ü aşkın tedarikçisi arasından sıyrılarak bu başarıya imza attı. Toyota, 2007’de bu ödülü sadece 5 firmaya verdi. Ödül kazanan tek Avrupalı tedarikçi ise CMS oldu" açıklamasını yaptı.


Hedef Ağır Vasıtalar İçin Jant Üretimi!

Sadece Türkiye'de değil tüm dünyada ticari araç pazarının binek otomobil pazarına göre daha hızlı büyüdüğünün altını çizen Berat Ösen, 2008 yılından itibaren CMS olarak ağır vasıtalar için jant üretimi kapasitesini artırmayı hedeflediklerini de belirtti. Ösen, "2006 yılından bu yana ağır vasıtalar için jant geliştirebilmek için test üretimleri yaptık. Alman TÜV'den onayımızı aldık. OEM pazarına yönelik olarak BMC'ye ağır vasıta jantı vermeye başladık. CMS markasının kalite anlayışına uygun üretim sonuçlarına paralel ağır vasıtalar için jant üretimi kapasitemizi arttırmak istiyoruz" dedi.

Tüm Haberler