Avrupa’da 110 noktaya jant sevkiyatı yapıyoruz.

Neden Alüminyum Alaşımlı Jant?

  • Yüksek balans tutma kabiliyetine sahiptir.
  • Sac jantlara oranla daha hafif olduğu için toplam araç ağırlığını azaltarak yakıt tasarrufu sağlar.
  • Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır.
  • Direksiyon hakimiyetini ve araç dengesini arttırır.
  • Tubeless lastikle mükemmel uyum sağlar.
  • Diğer jantlara göre model çeşitliği daha fazladır.
  • Estetiktir, araca ayrıcalıklı bir görünüm kazandırır. 


Doğru bilinen yanlışlar ve tavsiyeler

Jant bir güvenlik parçasıdır,  güvendiğiniz bir ürünü alın.

Araçların kişiselleştirilmesi amacı ile kullanılan ürünlerin başında jant gelir. Görselliğin dışında; doğru jant seçilmesi durumunda performans, sürüş konforu ve sürüş ekonomisi gibi kriterleri olumlu yönde iyileştiren hafif alaşım jantlarla ilgili bilinmesi gereken en önemli konu jantın hayati önem taşıyan bir güvenlik parçası olduğudur. Güvendiğiniz bir ürünü alın.

Aracınıza uygun çap ve genişlikte jant alın.

Jantların hangi malzemeden üretilir?

Jantlar genel olarak dört farklı malzemeden üretilir.

Sac jant; Çelik sac malzemeden iki parçanın soğuk formlanması ve kaynakla birleştirilmesi ile üretilir. Genel olarak siyah renkte üretilir. Görsel kaygılarla ön yüzeyini tamamen kapatan plastik kapaklar kullanılır.

Son yıllarda otomobil firmaları tarafından alüminyum alaşım jantlara benzeyen, tasarlanan kol yapısına göre form verilmiş, dolayısıyla ilk bakışta alaşımlı jantlara benzeyen sac jantlar da kullanılmaya başlamıştır.

Alüminyum alaşım jant; yanlış bir kullanım ile, ülkemizde genellikle çelik jant olarak tanımlanır. Malzeme tipine bağlı olarak küçük değişiklikler olmakla birlikte %90 alüminyum %10 silisyum alaşımıdır. Alaşımı oluşturan titanyum, magnezyum gibi diğer malzemelerin toplam miktarı %1 in altındadır.

Magnezyum alaşım jantlar; yüksek maliyeti nedeni ile sadece Formula 1 ve bazı süper araçlarda kullanılmaktadır. Dünyadaki toplam üretimi çok düşüktür.

Kompozit jantlar; son yıllarda karbon fiber ve polimer kompozitli, yapısı itibariyle dayanımı yüksek dolayısıyla da oldukça hafif jantlar fuarlarda yerini almaya başlamıştır. Maliyeti ve zor üretim koşulları sebebiyle fiyatları yüksek, üretim adetleri düşüktür.

Birkaç tavsiye daha...

Satın alırken jantların görsel kontrolünü yapınız. Yüzeyinde delik gibi görünen döküm boşlukları olmamalıdır.

Bijon ya da somunların araca monte ederken janta oturduğu yüzeyde boya olmaması gerekir. Bu yüzeylerin boyalı olması gevşemeye neden olabilir.

Kaliteli bijon/somun kullanınız. (Mümkünse orjinal bijon/somunları kullanınız.) Krom görünümlü parlak bijonların üzerlerindeki kaplama nedeniyle gevşemeleri söz konusu olabilir, tercih etmeyin ya da belirli aralıklarla kontrol edin.

ETRTO (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu) binek araçlarda 210 km/s ve üzeri hızlarda kullanılan tubeless (şambrelsiz) V,W,Y ve ZR tipi lastikler için metal supap kullanılmasını tavsiye etmektedir.

Kışın mutlaka kış lastiği kullanınız. Kış lastiği kar lastiği değildir, soğuk hava koşullarında kullanılması gereken lastiktir.

Aldığınız jantın aracınıza işlem yapılmadan sorunsuz monte edilebiliyor olması gerekir.

Aldığınız jantın aracınıza ek işlem yapılmadan monte edilebiliyor olması gerekir. Göbek büyütme, off-set yüzeyinden talaş kaldırma, bijon deliklerinde değişiklik gibi işlemlerin yaptırılmasını CMS olarak önermiyoruz. Jantlarda off-set mesafesini ayarlamak için araya parça (flanş) konulması tercih edilmemesi gereken bir durumdur, zorunlu ise kullanılan parçanın kalınlığı kadar bijon boylarının uzatılması gerekir. Aracınızda bijon yerine somun kullanılıyorsa 5mm.'den kalın flanş asla kullanmayınız, flanş nedeni ile saplama boyu kısalacak somunun tuttuğu diş sayısı azalacaktır.

Aldığınız jantın aracınızın ağırlığını taşıyabilir olması gerekir.

Jantların gerek geometrik özellikleri, gerekse test ağırlıkları değerlendirilerek hazırlanan, jantların kullanılabileceği araçların listesini gösteren tabloya aplikasyon tablosu denir. Aplikasyon tablosu jant seçiminde güvenliğiniz açısından başvurulacak en önemli kaynaktır. Bu tabloda jantın test yükü ve araç ağırlıkları mutlaka bulunmalıdır. Sadece PCD ve off-set bilgilerinden oluşan bir tablo jantın yük kapasitesini garanti etmez, dolayısıyla yetersizdir.

Aplikasyon tablosu olmayan ya da tablosunda jant test yükü ve araç ağırlığı bilgisi olmayan jantların bazılarının üzerinde (kol arkalarında) test yükü yazabilir. Yazan bu değer aracınızın maksimum aks yükünün yarısından büyük olmalıdır. Test yükü değeri de yazmıyorsa o jantın araca uygunluğu ile ilgili fikir yürütmek mümkün değildir.

Web sitemiz üstünden süzme fonksiyonlarını kullanabileceğiniz ya da dilerseniz tamamını indirebileceğiniz aplikasyon tablomuzda seçtiğiniz CMS jantının uygun olduğu araçlar arasında sizin aracınız yoksa o jant ya aracınıza uygun değildir ve kullanımı risklidir.

Jantımızı ne kadar büyütmeliyiz?

Aracınıza uygun çap ve genişlikte jant alınız. Uzun ömürlü ve sağlıklı bir kullanım için, CMS olarak orjinal jant ölçülerinizin çap ve genişliğini 2" den fazla büyütmenizi önermiyoruz.

 Jant genişliği ve çapını büyütmenin olumlu etkileri;

1. Aracın görsel algısını değiştirir.

2. Kaygan olmayan zeminlerde yol tutuşu artacaktır.

3. Kullanılacak yeni lastiğin yanak mesafesi daralacağı için sürüş tepkileri hassaslaşır.

4. Yine lastiğin yanak mesafesindeki azalmadan dolayı viraj alırken daha az yatacaktır.

5. Performans lastikleri ile kullanılabilir.

Jant genişliği ve çapını büyütmenin olumsuz etkileri;

1. Jant çapı büyüdükçe lastik yanak kalınlığı, dolayısı ile sürüş konforu da bir miktar düşer.

2. Lastik genişliği arttıkça ıslak ve kaygan zeminde yola tutunma azalır.

Jant çapını ve genişliğini tavsiye edilenden fazla büyütmenin etkileri;

1. Lastiklerin yanak kalınlığı çok inceleceği için jantınızın darbe alma ve eğilme riskleri artacaktır.

2. Sürüş konforu hissedilir derecede düşecektir.

3. Araç iz genişliğinin artması durumunda direksiyonda ağırlaşma hissedilebilir.

4. Araç iz genişliğinin artması durumunda araç dönüş çapı büyür.

5. Debriyaj sistemi ve yakıt tüketimine olumsuz etkileri olabilir.