25.06.14

CMS, Flow Form teknolojisiyle jantları hafifleştiriyor

CMS Yönetim kurulu başkan vekili Bertuğ Ösen

Bertuğ Ösen - Yönetim Kurulu Başkan Vekili

2013’te kurduğu yeni flow- form teknolojisi ile jantlarda yüzde 10’a varan hafifleşme gerçekleştiren CMS, yeni malzeme ve kalıp projeleri ile gelecekteki jantların daha hafif olabilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

CMS Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bertuğ Ösen, ürünlerini hafifleştirmek amacıyla Ar-Ge faaliyetlerinin devam ettiğini söyledi.

Gaziemir tesisine 2013’te kurdukları yeni flow- form teknolojisi ile jantları yüzde 10’a varan oranda hafifleştirdiklerini belirten Ösen, “Bu teknolojiyi Türkiye’de alüminyum jant sektöründe ilk kez getirttiğimiz için gururluyuz. Yeni tesisimizde, jantlarımızın lastik kesitlerini hafifleştirmek için sıvama işlemi yapacağız. Bu da 18” jantta yaklaşık 1 kg hafifleştirmeye denk geliyor. Böylece CMS jantı kullanan bir araç sahibi daha az yakıt sarfiyatı ve daha az CO2 salınımı yapmış olacak. Yeni malzeme ve kalıp projeleri ile gelecekteki jantların daha hafif olabilmesi için çalışmalarımıza ayrıca devam ediyoruz” dedi.
Ösen, geçen yıl 7 milyon 561 bin adet üretim yaptıklarını, bu yıl bu rakamı 8 milyon 417 bin adete çıkaracaklarını söyledi. 2013’te toplam ciroları yaklaşık 310 milyon Euro iken, yaklaşık 238 milyon Euro ihracat gerçekleştirdiklerini vurgulayan Ösen, “ Bu rakam ile Taşıt Araçları Yan Sanayiciler Derneği (TAYSAD) tarafından 2013’ün en çok ihracat yapan ikinci şirketi olarak ödüllendirildik.  Bu yıl da 336 milyon Euro ciro, 259 milyon Euro ihracat bekliyoruz” diye konuştu.

Ösen, 2012’de Gaziemir’de faaliyete geçen tesisin tüm fazları devreye girdiğinde 126 milyon Euro’ya malolacağını belirterek, “2011’de temelini attığımız bu tesis, 103 bin metrekare alan üzerine kurulu. Bu kadar kısa bir sürede hayata geçtiğinden jet hızında bir proje olduğunu söyleyebiliriz. Bu yıl tesisin 3. fazı olarak değerlendirdiğimiz ve yaz sonu bitmesini hedeflediğimiz yatırımımız da dahil olmak üzere 2014’te toplam 42,6 milyon Euro yatırım planlıyoruz.   Geride bıraktığımız 8 yılda toplam 186 milyon Euro’luk bir yatırım gerçekleştirdiğimizi gördük. Şu anda her 4 tesisimizde toplam yaklaşık 2 bin 900 çalışanımız bulunuyor.  Tüm yatırımlarımız bittiğinde ise hedefimiz 3 bin kişinin üzerine çıkmak. Bunların dışında ise 2013’te yatırımlarımıza bir yenisini ekleyerek flow-form cihazı aldık” dedi. 

Bugün 17 markaya, Avrupa’ da 110 farklı teslimat noktasına ihracat yaptıklarını belirten Ösen, ihracat portföyünde ise Almanya, İngiltere ve Fransa pazarları ağırlıkta olmakta birlikte Belçika, Portekiz, Romanya, İspanya, İtalya Slovakya, Macaristan, Sırbistan, Çek Cumhuriyeti, Slovenya ve Polonya’nın yer aldığını belirterek, “Yeni pazarlar bulmak, bu pazarlara yerleşmek, müşteri memnuniyetini sağlamak ve ihracatı artırmak için ilk günden bugüne müşteriyi stratejimizin ortasına yerleştiriyoruz. Bu yıl ihracattaki hedefimiz yüzde 13 büyümek” diye konuştu.

Güncel olarak CMS Çiğli tesislerinde 30’u mühendis 74 personel ile Ar-Ge çalışmaları yaptıklarını söyleyen Ösen,  Ar-Ge Merkezi olmaları nedeniyle 5746 sayılı kanunla sağlanan Ar-Ge Merkezi desteklerinden faydalandıklarını,  yaptıkları çalışmaların hem akademik personel hem de Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından takip edildiğini dile getirdi.  Ösen, “Otomotivde hafifleştirme, sürekli gündemde olan ve istenen bir konu. Jantların ağırlıkları, hem hızlanmada hem de frenlemede etkili olduğu için ürünlerin hafifletilmesi için farklı teknolojiler kullanılıyor. Ana sanayinin hem yeni ürünlerde hem de seri imalattaki ürünlerde hafifleştirme talepleri sürekli olarak karşılanıyor. Ürünlerimizi hafifleştirmek amacıyla Ar-Ge faaliyetlerimiz devam ediyor. Gaziemir tesisimize 2013’te kurduğumuz yeni glow- form teknolojisi ile yüzde 10’a varan hafifleştirmeleri gerçekleştirebiliyoruz. Bu, 2007’den beri takip ettiğimiz bir teknolojiydi.  Türkiye’de alüminyum jant sektöründe ilk kez biz getirttik. Yeni tesisimizde, jantlarımızın lastik kesitlerini hafifleştirmek için sıvama işlemi yapacağız. Bu da 18” jantta yaklaşık 1 kg hafifleştirmeye denk geliyor. Böylece CMS jantı kullanan bir araç sahibi daha az yakıt sarfiyatı ve daha az CO2 salınımı yapmış olacak. Yeni malzeme ve kalıp projeleri ile gelecekteki jantların daha hafif olabilmesi için çalışmalarımıza ayrıca devam ediyoruz.”

Ösen, CMS Jant ve Makina Sanayi A.Ş' nin kurucusu merhum Tonguç Ösen' in en büyük hedefinin otomotiv yan sanayi sektörüne yatırım yapmak olduğunu, bu hedefinin ilk adımını 1955’te ortağı ile birlikte Türkiye'nin ilk alüminyum gravite/enjeksiyon döküm şirketini kurup, motor parçaları imalatına başlayarak attığını dile getirdi. Türkiye'nin en büyük alüminyum alaşımlı jant üreticisi ve ihracatında lider olan şirketin temellerinin ise 1980’de CMS Jant ve Makina Sanayi A.Ş.'nin İzmir'de kurulmasıyla atıldığını anlatan Ösen, “1985’te Renault Tr (OYAK – Renault), Tofaş (Fiat Türkiye) ve Ford Türkiye için alüminyum alaşımlı jant üretimine başlayan CMS, bugün en son teknoloji ve yeniliklerin uygulayıcısı olarak ‘hafif metal jant’ sektöründe halen yerini koruyor. Bugün, Pınarbaşı’ndaki 32 bin 170 metrekare, Çiğli’deki 30 bin 830 metrekare ve Gaziemir’deki 103 bin 700 metrekare olmak üzere, toplam 166 bin 700 metrekarelik alanda, 3 binin üzerindeki istihdamımızla hizmet veriyoruz. Frankfurt, Münih, Paris, Torino ve Moskova’daki iletişim ofislerimizle başta Avrupa olmak üzere dünyanın önemli otomobil üreticilerine ürün tedarik ediyoruz” dedi.
Ösen, toplamda 17 markaya ürün veren CMS müşterileri arasında, Daimler (AMG ve Mercedes), BMW, Mini, VW, Audi, Bentley, Porsche, Seat, Toyota, Fiat Grubu (Alfa Romeo, Fiat ve Lancia) Renault, Nissan,Honda, Dacia, Lexus, PSA ve Skoda  yer aldığını dile getirdi.  Türkiye’de ise yine üretici firmalardan Toyota, Oyak Renault, Tofaş ve Honda markaları için jant ürettiğini belirten Ösen, üretim tesislerinde, Pınarbaşı yılda 3 milyon, Çiğli’de yılda 2,5 milyon ve Gaziemir’de yılda 4 milyon adet olmak üzere yıllık 9,5 milyon adet üretim kapasiteye sahip olduklarını ifade etti.

Ösen, CMS Grubu’nun Türkiye’ nin en büyük alüminyum alaşımlı jant üreticisi olduğunu,  bu yıl itibariyle toplam üretim kapasitesinin 8.5 milyon adet olduğunu söyledi. Türkiye’nin son 10 yılına bakıldığında otomotiv sektörünün ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu vurgulayan Ösen, sadece otomobil üretimi yapan markaların değil, Türkiye ekonomisine otomotiv yan sanayisinde iş yapan, üretim sağlayan birçok şirketin büyük katkısı bulunduğuna dikkat çekti. Ösen, 2013 yıl sonu OSD verilerine göre, otomotiv ana sanayi 12,5 milyar dolar,  yan sanayi 9,1 milyar dolar olmak üzere toplam 21,60 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiğini ifade etti.  Geçen yıl binek otomobil pazarında rekor kırıldığını hatırlatan Ösen, “Ama 2014 için yıl başı tahminleri, pazarın yüzde 20-25 oranında daralacağı yönünde oldu. İlk 3 ayda da bu daralmayı gördük. Hali hazırda başta sektör olmak üzere, tüm yöneticilerin, yılı 1 milyon olan ancak bir sonraki yıl 750 bine düşen, sonra da 900 bine çıkan sektörden çok, ortalama seviyede ancak istikrarlı ve sürdürülebilir bir büyümeyi tercih ediyoruz. Türkiye’de geçmiş yıllardaki en büyük sorun, ülkemizin ekonomideki istikrarsızlığın, tüm sektörlere yansımasıydı. Ancak son yıllarda tutturulan ve kolay kolay da bozulmayacağa benzeyen istikrar, Türkiye ekonomisi için hayati öneme sahip” dedi.

Tüm Haberler